Axial – naviják

Jelikož mimo jiné chci, aby auto vypadalo jako skutečný offroad, jednou z neodmyslitelných věcí které k tomu patří je naviják.

Protože to cenově není zas tak nedosažitelná věc, došel jsem k závěru, že se po něm poohlédnu po “cizině”, no a na jednom eshopu jsem našel to, co se mně líbilo nejvíce:

Winch

Kdyby ho někdo hledal, je to RC4WD Bulldog 9300XT Scale Winch. V podstatě je podle mně vzhledově nejbližší Warn navijákům. Akorát já ho pořídil v šedé barvě, protože prostě ho znám z velkých aut spíš šedivý, než černý Mrkající veselý obličej

Chvíli jsem řešil, jak a kam ho namontovat, no a nakonec jsem došel k závěru, že bude nejlepší jej přidělat prostě na nárazník, a vypínač schovat do něj (nárazníku). Fotky jsou pořizované už po ježdění, takže není zrovna čistý Veselý obličej.

20130910_21053020130910_210727 1

Montáž není opravdu žádná věda, prostě čtyři šroubky, zapojení drátů (na AUX přijímače), a izolace řídící “destičky” – ta je sice zatavená v smršťovačce, ale ze stran je otevřená, a navíc z ní trčí trimmer, takže jsem ji raději ještě znovu zakryl. Řídící elektronika je tedy zaizolovaná v “prstu” chirurgické rukavice Veselý obličej.

20130910_210735

Výsledek myslím není špatný. Navíc, AUX se dá řídit přepínačem, i když je to jen v rozsahu navíjím/odvíjím, tak díky vypínači (kterým trvale odpojím naviják, když se nepoužívá), to úplně stačí (na autě se tedy naviják zapne, začne třeba odvíjet, a na vysílačce měním směr). Byť samozřejmě by se mně líbilo více, kdybych na vysílačce mohl naviják i vypnout.

20130910_211456 1

A i když to nebudu chtít řešit na vysílačce, tak pořád mám možnost, pomoct si bezdrátovým ovladačem, o který se to dá doplnit Veselý obličej.

Napsat komentář